Yoga と Coffee - Yoga & Coffee -

( There is English version after Japanese one. )

***************************

 

私はYogaが大好きです。

なぜ好きなのかと言われると返答に困るのですが、

「スッキリするから」とか、「気持ちいいから」とかいいながらも、

それだけではない何かが私にはあって、

On & Off はあるものの、もうずいぶん長いこと続けています。

 

だけど私は、「私は”なんちゃってヨギーニ”だ」と思うのです。

だって…

 

私はCoffeeも大好きなのです♪

この、茶色いほんわかした色を見ると、それだけで心がほっこりします。

だから、いつも私はミルク入り。

家ではカフェオレ、外ではカフェラテ。

Coffeeは、私の精神安定剤のようなものです。

かといって、私の場合、カフェインが必要なわけではないようです。

美味しければ、デカフェでも何も違いがありません。

心がホッとする効果は、私にとっては全く同じなんです。

 

そういうわけで、カフェイン中毒なわけではないものの、Coffeeが大好き。

1日に薄いコーヒーを1リットル以上は飲んでいるでしょう。

 

けれど、世のヨギーニ達はCoffeeを断つ方向にあるようです。

Yoga関連の読み物の中ではCoffeeは、断つべきものの1つのように書かれます。

 

私はYogaが好きですが、Coffeeも好きなのです☆

どっちもやめられない私は、「なんちゃってヨギーニ」でいいや(^_−)−☆

 

******************

 

I love Yoga.

I can't say the reason clearly, though.

While I say, "Because I can feel fresh," or "I can be relaxed," I feel there is sometihg more. 

So I've been doing Yoga for a long time.

 

But I consider myself as "a not-authentic Yogini." Because...

 

I also love coffee!

Whenever I see this relaxing, cozy and brownish color, I feel very warm and soft.

That's why I always have it with milk.

I always have Cafe au Lait at home, and I always have Cafe Latte or Cappuccino at Cafes.

Coffee eases my mind.

But in my case, it's not because of caffeine.

As long as it's delicious, decaf ones have totally the same effect for me. 

I can be relaxed by them, too.

 

So, I'm not addicted to caffeine, but I looove coffee.

 

However, in Yoga world, it seems like Coffee is supposed to be quitted. 

 

I love Yoga, and I love Coffee, too.

I don't want to quit either one, so I'm okay to be "not-authentic yogini"!