蚊 - Mosquitos -

( There is English version after Japanese one. )

 

昨日、蚊に刺されました。13箇所も!

友達と外で話している、ほんの10分ほどの間に。
ちょっと普通じゃないですよね?!
友人は特に刺されてはいなさそうでした…。

 

私は、なるべく掻かないように頑張って、家に着くなり刺された箇所を水で洗い流しました。そうするのがいいと、どこかで聞いたことがあったからです。

少しは掻いてしまっていたので完璧ではないですが、それでも、今日の痒さを考えると、刺されてすぐに水で洗い流すのは、きっといい方法なんだと思います。

もちろんその後、虫刺されの薬を塗りましたけれど。

 

さて、ここで私は、この出来事をどう捉えることもできます。
この痒さにただひたすらイライラし続けることもできます。
蚊を、以前にも増して毛嫌いして恐れながら生活することもできます。
でも、私は今回、13箇所も蚊に刺されて、それでもなんとかなったんだから、多少の虫刺されくらい、なんてことない、と考え、今までよりアウトドアの活動に楽しんで挑戦することもできる…かもしれません。

 

まあ、そう考えることもできる、というだけで、

私が実際にそう感じながら今後生活していくかどうかは分かりませんけれど(^_−)−☆

*****************

I got 13 mosquito bites yesterday. 13!!!
And I got them only for 10 minutes, talking with my friend.
It's unusual, isn't it?
My friend seemed not to have any...

 

I tried very hard not to scratch them and when I got home, I washed them with water since I'd heard that it was good to wash them first.
Of course I scratched a little before I washed there. So it is not perfect, but according to the itch of them today, I think washing mosquito bites with water is a good way.

Of course, after washing them, I applied itchy cream there.

 

Now, I can think about this happening in any ways.
I can just be irritated by this itch.
I can just be scared of mosquito more than before.
However, I also can think that I can handle a few regular mosquito bites since I can overcome 13 mosquito bites! And I can try and enjoy outdoor activities a little more... maybe.

Well, I CAN think like that. I don't know if I WILL think like that or not, though.
We'll see. ;)